Tehnică de intervenție în situații de urgență

1.Tipuri de tehnică de intervenție

1.1.Elicoptere

1.2.Roboți

1.3.Mască pompier cu cameră de termoviziune

1.4.Autospeciale de intervenție – Japonia

1.5..Tehnică  Rosenbauer

1.6.Elicopter SMURD tehnică de intervenție folosită în situații de urgență în România 

1.7.Tehnică cu infraroşu pentru stins incendii

1.8.Tehnică de intervenție – România – Autospeciale de intervenție

B.Linkuri utile

A.Tipuri de tehnică de intervenție

1.1.Elicoptere  Elvețía

1.1.1.Mai multe informații despre elicoptere pe SwissHeli.com respectiv pe site-ul:     http://www.swissheli.com/

1.2.Salvarea răniților de la înalțimi – reportaj
Stingerea incendiilor la păduri
 1.2.Roboți pentru stingerea incendiilor
a.
1.3.MASCĂ POMPIERI CU CAMERĂ DE TERMOVIZIUNE
1.4.Tehnică de intervenție – autospeciale Japonia
Firma japoneza “Morita Holdings Corp Osaca” a fost distinsa , in anul 2011  ,cu premiul “2011 IDEA Gold Award ” ( cel mai mare  premiu posibil  în categoria produse comerciale şi produse industriale ) pentru vehiculul său “autospeciala de stingere a incendiilor forestiere”. Premiile” International Design Excellence Awards (IDEA)” sunt  cele mai importante premii de design din Statele Unite.
[Imagine: images.jpg]
.
.
V
[Imagine: L03.jpg]
V[Imagine: L01.jpg]
V[Imagine: L02_2_610x250.jpg]

1.5.Tehnică  Rosenbauer

http://www.rosenbaueramerica.com,  http://www.eztruckbuilder.com

https://www.facebook.com/RosenbauerAmerica

a.Tehnică de intervenție la înălțimi

Autoscara in pendenza…….R.E.A.S. 2009 Die Drehleiter L32A von Metz

.

b.Expoziție de tehnică de intervenție

b.Panter 8×8  

.

  Pompieri aeroport – Panther   8×8  

.a. 

Amsterdam Brigada de Pompieri aeroport

b..

Panter 8×8 CA& HRET SWB 

PANTHER 8×8 CA7 HRET SWB  Aeroportul Dresden, Germania, SPECIFICAŢII TEHNICE:

Şasiu: Tip: Rosenbauer 52.1250 8×8 SWB Motor: 2x Caterpillar C15 Putere motor: 1.260 PS / 926 kW Standard: Euro 4 Transmisie: automată Allision Frâne: disc

DATE TEHNICE: L x B x H: 12.245 x 3.000 x 4.000 mm Masa maximă autorizată: 52.000 kg

SUPRASTRUCTURĂ ŞI CABINĂ: Echipaj: 1+2 Cabină conducător: din aluminiu/GRP (glass reinforced plastic – polimer de material plastic întărit cu fibră de sticlă), ranforsare cu bare din aluminiu; uşi cu vedere panoramică şi sistem de deschidere automat similar autocarelor Suprastructură: elemente turnate din aluminiu şi GRP Opţional: cameră cu viziune termală

AGENŢI STINGĂTORI: Apă: 12.500 l / PP Spumă: 1.500 l / PP Praf: 500 kg

Sistem pompe: NP-tip: Rosenbauer N100 Debit: 8.000 l/min la 10 bar HD-tip: Rosenbauer H5 Debit: 400 l/min la 40 bar

SSISTEM DISTRIBUŢIE SPUMĂ: Tip: Rosenbauer FOAMATIC E

HRET (High Reach Extendible Turret – turela extensibilă): Tip: Rosenbauer STINGER cu unealtă tun apă şi perforare RM65 Debit: 6.000 l/min la 10 bar, praf 14 kg/sec

TUN APĂ ANTERIOR: Tip: Rosenbauer RM15 Debit: 1.500 l/min la 10 bar

UNITATE PRAF: PLA500

FURTUNURI: rolă Rosenbauer HD cu 80 m. furtun

CATARG ILUMINARE: Rosenbauer FLEXILIGHT

PERFORMANŢĂ: Acceleraţie de la 0 la 80 km/h maxim 25 secunde Viteză maximă 135 km/h

1.6.Tehnică de intervenție folosită în situații de urgență în România – Elicopter SMURD
1.7.Tehnică cu infraroşu pentru stins incendii. Sursa Revista Pentru Patrie, Cătălin Eftene,
,,Focuri „stinse“ http://www.revistapentrupatrie.ro
[Imagine: termoviziune-2.jpg] [Imagine: termoviziune-3.jpg]

Citat:Epoca găleţilor cu apă aruncate peste flăcări, a pompelor trase de cai şi a păturilor ude a trecut de mult. Peste puţin timp, pompierii nu vor mai căuta, pe pipăite, pe cei surprinşi de incendiu, pierzând secunde sau minute vitale. Salvatorii vor şti, cu precizie, unde să acţioneze. Tehnologia a ajuns departe. Zidul de fum şi flăcări poate fi penetrat, de la distanţă, de „ochi” invizibili.   De puţin timp, pompierii militari bucureşteni se pot lăuda cu o performantă cameră cu termoviziune, ce filmează în infraroşu. Dispozitivul, de fabricaţie americană, este de ultimă generaţie şi a intrat în serviciu pe 16 august 2011. „Cu ajutorul unui microbolometru fără răcire, ce constituie senzorul principal, aparatul identifică sursele de căldură şi înregistrează temperaturile dintr-un anumit spaţiu. Măsurătorile îi ajută pe pompieri să descopere persoanele surprinse de incendiu şi poziţia focarului, în condiţii de vizibilitate foarte redusă. Astfel, timpul de salvare se reduce. Structura de rezistenţă a unei clădiri, în funcţie de materialul de construcţie folosit, are un comportament specific la foc. La un moment dat, se poate prăbuşi. Cunoscând temperatura la care este expusă, putem adopta un anumit dispozitiv de stingere. Camera depistează eventualele focare ascunse sau remanente, precum şi direcţia de propagare a incendiului. Totodată, spectrul de temperaturi ne oferă indicii despre cauza probabilă a izbucnirii focului” explică locotenent-colonelul Adrian Popa, şeful Centrului   Operaţional de la ISU „Dealu Spirii” al Municipiului Bucureşti.     Până la 100 de metri, precizia aparatului cu termoviziune este foarte bună, iar plaja de temperaturi se situează între -20 şi +650 de grade Celsius. Dispozitivul se foloseşte la incendii majore şi transmite informaţiile, în timp real, la dispeceratul unităţii, prin punctul mobil de comandă înaintat. O astfel de cameră cu infraroşu, ce posedă tehnologii bluetooth, touchscreen şi wireless, costă aproximativ 7000 de euro. Deocamdată, tipul de aparat de la ISU Bucureşti este singurul din toate structurile IGSU. Când vor exista mai multe camere cu termoviziune în dotare, ele vor fi folosite de către ofiţerii operativi de la unităţile de intervenţie. La ora actuală, pompierii din S.U.A., Franţa, Germania sau Finlanda folosesc, curent, asemenea aparate.

    1.8.Autospecială Turbo-Löscher
Autospeciala este destinată să asigure extincţia cu apă sau spumă, diluarea de nori toxici, răcirea si ventilaţia in tunele … Ambele reactoare alfa jet BMW / Rolls-Royce permit un debit de 7000 l / min, cu o viteza de ejectie de 100 km/h fapt care contribuie la o eficienţă excepţională a autospecialei
Werkfeuerwehr Bayer
Werkfeuerwehr Bayer

.

1.9.Tehnică de intervenție – România – Autospeciale de intervenție
a.AUTOSPECIALĂ DE CAPACITATE MĂRITĂ PENTRU STINGEREA INCENDIILOR, DESCARCERARE ŞI PRIM AJUTOR CALIFICAT
Sursa ISU Mureș
Masa totală operaţională, complet echipată (cu echipaj şi toate plinurile făcute):  – 22000 kg
Dimensiuni de gabarit Lxlxh:max.9000 x 2500 x 3500 mm;
Putere: 440 CP
Viteza maximă:  115 km/h
Rampa: 30%.
Formula de tracţiune: 6×6
Cabină rabatabilă cu patru uşi:1+5 locuri
Nivel de poluare: Euro 4
Instalaţie frânare: servoasistată, ABS
Direcţie: servoasistată
Rezervor apă amplasat între cabină şi agregatul de pompare şi echipat cu preaplin şi capac de vizitare
având posibilitatea de a transporta apă potabilă, fabricat din oţel inox şi capacitate: 5000 l
Rezervor spumant din oţel inox şi capacitate: 500 l
SET DE DESCARCERARE:  Grup de pompare, Depărtător, Foarfecă hidraulică, Cilindru hidraulic, Tambur cu două seturi de furtunuri (2 x 20 m), Pompă de mână , Tăietor de pedale, Sistem de protecţie pentru airbag, Sistem de protecţie pentru pasageri, Dispozitiv pentru spargerea geamurilor, Dispozitiv pentru tăierea geamurilor
ECHIPAMENTUL DE PRIM AJUTOR CALIFICAT: Balon ventilaţie artificială pentru adulţi/copii, butelie de oxigen (5 l) portabilă, aspirator de secreţii electric, măşti de administrare oxigen pentru copii şi adulţi, gulere cervicale reglabile şi nereglabile, defibrilator semiautomat,pătură îmbibată cu aquagel
         Autospeciala este destinată intervenţiei pentru stingerea incendiilor în mediu urban şi rural, punându-se accentul pe deplasarea rapidă, realizarea în timp scurt a dispozitivului de intervenţie şi utilizarea apei cu randament de stingere ridicat în spaţii închise, la misiuni de descarcerare şi pentru acordarea primului ajutor calificat.
        Autospeciala poate lucra independent (folosind apa din rezervorul propriu sau din alte surse) sau în cooperare cu alte autospeciale similare sau diferite, dar concepute pentru lucru cu apă şi spumă.
b.AUTOSPECIALĂ DE DESCARCERARE, SALVARE ŞI PRIM AJUTOR CALIFICAT DE CAPACITATE GREA


Masa totală operaţională, complet echipată (cu echipaj şi toate plinurile făcute):  – 13000 kg
Dimensiuni de gabarit L x l x h: max.6500 x 3500 x 2500 mm;
Putere: 280CP
Viteza maximă:  115 km/h
Rampa: 30%.
Formula de tracţiune: 4×4
Cabină rabatabilă cu patru uşi:1+5 locuri
Nivel de poluare: Euro 4
Instalaţie frânare: servoasistată, ABS
Direcţie: servoasistată
SET DE DESCARCERARE: Grup de pompare hidraulic, Depărtătoare, Foarfeci hidraulice, Cilindrii depărtători hidraulici, Tamburi cu seturi de furtunuri, Pompă de mână, Tăietor de pedale, Unelte combinate, Set cricuri, Set stabilizare structuri instabile, Trăgător cu cablu de oţel, Set perne pentru ridicare, Sisteme de opturare, Sistem de protecţie pentru airbag, Sistem de protecţie pentru pasageri, Dispozitiv pentru spargerea geamurilor, Dispozitiv pentru tăierea geamurilor
ECHIPAMENTUL DE PRIM AJUTOR CALIFICAT: Balon ventilaţie artificială pentru adulţi/copii, butelie de oxigen (5 l) portabilă, aspirator de secreţii electric, măşti de administrare oxigen pentru copii şi adulţi, gulere cervicale reglabile şi nereglabile, defibrilator semiautomat,pătură îmbibată cu aquagel, atele vacuum.
          Autospeciala este destinată intervenţiei pentru descarcerare şi salvare în cazul producerii diferitelor tipuri de accidente – de circulaţie (auto şi tren), tehnologice sau catastrofe, în scopul eliberării persoanelor surprinse şi acordării primului ajutor calificat la locul producerii evenimentelor.
c.AUTOSPECIALĂ PENTRU INTERVENŢII LA INCENDII CU APĂ ŞI SPUMĂ 24.430 DF (6×4)
Sarcina utila:14,0 t(t)
DESCRIERE GENERALA
Autospecială destinată stingerii incendiilor în mediu urban şi rural, punându-se accentul pe deplasarea rapidă, realizarea în timp scurt a dispozitivului de intervenţie şi utilizarea apei cu randament de stingere ridicat, în spaţii închise. Viteză de deplasare ridicată. Dotată şi cu echipament de descarcerare.Performante
Viteza maxima: 113 (km/h)
Rampa longitudinala: 30 (%)
Rampa transversala: 20 (%)
Diametru viraj intre borduri: 19.5 (m)
Diametru de gabarit exterior la viraj: 21 (m)Dimensiuni si Mase
Masa totala admisa: 24000 (kg)
Masa proprie autosasiu: 10000 (kg)
Masa utila (inclusiv personal): 14000 (kg)
Lungime totala: 8860 (mm)
Latime totala: 2500 (mm)
Inaltime totala incarcat (neincarcat): 3100 (3150) (mm)
Garda la sol fata (spate): 320 (320) (mm)Echipare
Motor
Tip: Tip: RENAULT DXI 11 – Diesel, 4 timpi, 6 cilindri în linie, turboalimentat, intercooling.
Cilindree: 10.8 l (l)
Putere nominala: 316 kW (430CP) / 1900 rpm
Cuplu maxim: 2040 Nm / 1000 – 1400 rpm
Nivel de poluare: EURO5
Transmisie
Ambreiaj: Tip: DTE 430, monodisc uscat.
Cutie de viteze: Tip: ZF 16 S 2220, mecanică sincronizată cu 16+2 trepte de viteză, prize de putere NH4C şi NL4C.
Axa fata: Tip: AF 7 directoare, nemotoare.
Punte spate: Tip: tandem PT 13 + PS 13, motoare, cu diferenţial blocabil.Suprastructura
Bazin de apă cu rezervor cu o capacitate de 7.000 litri.
Instalaţie de lucru cu spumă cu rezervor de 500 litri.
Post de lucru cu panou de comandă şi control situat central pe consola spate a vehiculului .
Echipament de descarcerare şi acordare a primului ajutor.
Puterea specifică: 18 CP/tCabina
Tip: Tip: FGDL, metalică, mare cu 4 usi, cu 5+ 1 locuri, cu scaun şofer şi însoţitor-scaune reglabile cu suspensie mecano-hidraulică, centuri de siguranţă integrate în scaune, rabatere cu cilindru hidraulic, oglinzi retrovizoare cl. II, IV , V şi VI, instalaţie de încălzire şi ventilaţie,sistem de comunicare şi avertizare exterior(sirenă, flash-uri, girofar) , computer de bord cu afişaj : distanţa parcursă, informatii referitoare la cruise control, informatii referitoare la utilizarea cutiei de viteze, consumul de combustibil, echipament de respiraţie echipaj.
Roti
Pneuri: 315 / 80 – R 22,5 – 10+1 buc.
Jante: 9.00 X 22.5 – 10+1 buc.
Franare
Sistem de franare:
Frână de serviciu: Integral pneumatică, cu 2 circuite independente faţă/spate, asistată ABS.
Frână de siguranţă şi parcare: cu arc acumulator pe cilindrii punţilor spate şi pe cilindrii axei faţă
Frână de motor : tip EVB
Frână remorcă : cu două conducte
[Imagine: 4.jpg]
Poze diverse cu autospeciale de intervenție
B.Linkuri utile

a.  FireRescue1 –   http://www.firerescue1.com/

b. Produse populare
d. Foc aparatură magazin -  http://www.fireapparatusmagazine.com/index.html,
d. Aparatură Foc Inginerie   –    http://www.fireengineering.com/index.html
Publicat de Mirel Opriș

Mulțumesc pentru vizită, lăsați un comentariu:

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s